Odklad povinností k skládkovaniu odpadov

Prinášame dopad zmeny zákona k oprave odkladu skládkovania odpadov.


Dňa 7. novembra 2024 poslanci NR SR nečakane rozhodli, že povinnosť úpravy odpadu sa odkladá o ďalšie 2 roky. Nejde o rovnaký odklad úpravy odpadu ako po minulé roky, lebo ten platil pre všetkých bez výnimiek.


Zmeny k úpravám odpadu pred skládkovaním


Oprava chyby v zákone o odpadoch – skládkovanie na skládke

12/12/2024
Zmeny k daňovým predpisom od roku 2025

Zmeny viacerých daňových právnych predpisov prináša novela Zákona o DPH, ktorú schválila NRSR. Zmeny prinášajú napr. aj oslobodenie od transakčnej dane neziskových organizácií.


Viac TU:


Novela daňových zákonov – upravené znenie

12/12/2024
Náklady odstránenia reklamnej stavby

Ako sa vysporiadať s nelegálnymi reklamnými stavbami a nákladmi za ich odstránenie?


Viac nájdete tu:


Odstránenie reklamnej stavby obcou a vymáhanie nákladov odstránenia


 

12/12/2024
ntb
Prinášame pre vás možnosť naučiť sa pracovať s portálom isamosprava.sk.
Ukážeme vám jeho hlavné možnosti...
book
Pripravili sme prehľadný manál pre kandidátov na funkciu poslanca a predsedu VÚC v komunálnych...
book
Pripravili sme prehľadný manuál pre kandidátov na funkciu poslanca obce, mesta a mestskej časti v...

Ústavný súd SR z 13.5.2020 - Pozastavenie zákona o prístupe k dátam v súvislosti s koronavírusom

Ústavný súd SR (ďalej ako „ÚS SR“) rozhodoval, či prijaté ustanovenia novely zákona o elektronických komunikáciách sú v súlade s Ústavou SR, Listinou základných práv a slobôd, Dohovorom o ochrane ľudských práv a základných slobôd a Chartou základných práv Európskej únie a to základe podnetu poslancov Národnej rady Slovenskej republiky(ďalej ako „navrhovateľ“), ktorí tvrdili, že prijaté ustanovenia sú príliš vágne a neurčité, keďže ide o plošný zber a spracúvanie údajov všetkých užívateľov komunikačnej siete, a to vo všeobecne stanovenej situácii bez splnenia ďalších konkrétnych podmienok. Taktiež navrhovateľ tvrdil, že prijaté opatrenia sú neprimerané sledovanému cieľu t.j. zabráneniu šíreniu choroby Covid-19, neurčitosť kontroly Úradu verejného zdravotníctva (ďalej ako „UVZ SR“), ktorý bude tieto údaje využívať, neurčitosť nakladania s týmito údajmi a v neposlednom rade ako ich bude chrániť pred zneužitím. Rovnako nie je stanovený okruh osôb, ktoré budú mať prístup k osobným údajom. V skratke navrhovateľ tvrdí, že zákonodarca vytvoril taký stav, v ktorom oprávnenie UVZ SR spracúvať osobné údaje nepodlieha v praxi žiadnym obmedzeniam a kontrole zo strany iných štátnych orgánov. UVZ SR tak získava oprávnenia v oveľa väčšom rozsahu ako napr. orgány činné v trestnom konaní. Vláda SR a Národná rada sa vyjadrili, že ustanovenia zákona sú s poukazom na momentálnu mimoriadnu situáciu prijateľné a žiadali návrhu nevyhovieť. ÚS SR sa vyjadril, že uvedené prijaté normy je vhodné podrobiť meritórnemu prieskumu. Vo vzťahu k právu na súkromie a na ochranu osobných údajov sa bude prieskum týkať zistenia, či zavedené opatrenia sledujú legitímny cieľ, a či sú na dosiahnutie tohto cieľa nevyhnutné, vhodné a primerané v demokratickej spoločnosti.

Obsah je prístupný len pre používateľov s licenciou. Prosím , alebo ak ešte nemáte licenciu, prejdite SEM.
Žiadosť o licenciu na mieru

Oboznámil som sa so spracúvaním osobných údajov